Ważne daty

Czwartek 7 września 18:00: Forum zajęć dodatkowych
Sobota 9 wrześniam począwszy od godziny 15.00: Zapisy przez internet

Uczniowie mogą wybrać zajęcia spośród wymienionych poniżej:

  • Angielski better
  • Angielski better: Art & Craft
  • Angielski – metodą lingwistyczną
  • Atelier Śpiewu
  • Język Francuski jako język nauczania (FLS)
  • Język Hiszpański
  • Ludoteka
  • Piłka Nożna
  • Plastyka
  • Taniec
  • Wushu

Zajęcia się odbywają w dwóch blokach godzinowych: 14.50 – 15.50, 15.55 – 16.55 oraz 17.00 – 18.00 (ten ostatni dotyczy tylko sportu i tanca). Poza tym proponujemy świetlicę poranną (07.45 – 08.28) oraz popołudniową (16.00 – 17.30).

Opis zajęć

Angielski better w PS-MS (3-4 lata) uczy nowych słówek i wyrażeń poprzez gry planszowe, animacje z lektorami; utrwala słownictwo w trakcie zabaw ruchowych.

Angielski better : Art & Craft w GS: rozwija kreatywne myślenie, pomaga zrozumieć symbolikę, rozwija umiejętność obserwacji i zdolności manualne, uczy pracy w grupie, a także pokazuje różne możliwości ekspresji. Podczas zajęć dzieci stworzą różnorodne projekty, m.in. animację metodą poklatkową, wiersze, obrazy. Zajęcia prowadzone są w języku angielskim.

Angielski – metodą lingwistyczną dla najmłodszych (MS-GS).

Atelier Śpiewu – śpiew zachęca dzieci i młodzież do artystycznej kreatywności. Prowadzący zajęcia przybliża uczniom świat musicalu, śpiewania w chórze, poprzez zabawy wokalne, choreograficzne i sceniczne. Dzieci, każde w swoim rytmie, poznają różne techniki wokalne. Śpiew i scena pozwolą uczniom nabrać pewności siebie, poznać smak dzielenia się i czerpania od innych, a nade wszystko dostarczą przyjemności. Celem będzie stworzenie mini spektaklu i zaprezentowanie go na koniec roku szkolnego lub kalendarzowego.

Język Francuski jako język nauczania (FLS) od GS (5 lat): zróżnicowane ćwiczenia, mające na celu zachęcenie dzieci do mówienia : piosenki, odgrywanie scenek i inne ćwiczenia komunikacyjne, pogłębianie słownictwa, przyswojenie funkcji form gramatycznych w sytuacjach komunikacyjncyh oraz, szczególnie w klasach CE i CM, rozwijanie sprawności pisania i rozumienia tekstów pisanych. Zajęcia te są szczególnie wskazane dla uczniów nie mówiących lub słabo mówiących po francusku.

Język Hiszpański od PS (3 lata): Na zajęciach dziecko odkrywa język hiszpański w sposób naturalny, tak jak język ojczysty: poprzez śmiech, zabawę, wszystkie zmysły, ruch, taniec i śpiew. W nauce dzieciom towarzyszą wzruszająca i uczuciowa Owca Minia oraz jej odpowiedzialny i rozsądny przyjaciel Pies Yaroslav. Nauka odbywa się od razu zdaniami, przydatnymi w życiu codziennym dzieci komunikatami, które pozwalają im wyrazić ich potrzeby, emocje, gusta i preferencje…

Ludoteka dla klas PS, MS i GS (3, 4 lata i 5 lat): zajęcia ludyczne dla najmłodszych : puzzle, gry towarzyskie, marionetki, zajęcia plastyczne, majsterkowanie, śpiew… W przypadku klas PS, dla dzieci jest to czas rozbudzenia się w miłej atmosferze po popołudniowej drzemce.

Piłka Nożna od MS (4 lata): nauka koszykówki, piłki nożnej i piłki ręcznej poprzez ćwiczenia połączone z zabawą oraz gry edukacyjne, związane z daną dyscypliną; nauka technik podawania piłki, kozłowania i rzucania do kosza / kopania piłki ; nauka reguł gier sportowych i postępowania w zespole, poszanowania współzawodników oraz zawodników przeciwnej drużyny, wychowawcy i sędziego.

Plastyka od MS (4 lata): rozwijanie wyobraźni i wrażliwości estetycznej, wyzwalanie swobodnej ekspresji twórczej. Podczas zajęć dzieci zapoznają się z podstawowymi technikami plastycznymi, takimi jak malarstwo, rzeźba i rysunek, a także bardziej zaawansowanymi technikami – kaligrafia, papieroplastyka, origami; tworzenie kostiumów, biżuterii, itd.

Taniec od MS (4 lata): nauka poprzez ćwiczenia ludyczne podstaw baletu, tańca nowoczesnego, funky i latino ; opanowanie podstawowych kroków, rytmu i choreografii ; rozwój koordynacji ruchowej i wrażliwości muzycznej. Zwieńczeniem zajęć będzie pokaz zorganizowany pod koniec roku.

Wushu od MS (4 lata): nauka podstawowych technik sztuki walki wushu w celu polepszenia rozwoju psychomotorycznego, koordynacji ruchowej, odkrycia swoich możliwości fizycznych i, w przypadku niektórych dzieci, wyzwolenia i opanowania stłumionych emocji.